OBCHODNÉ PODMIENKY IWELTA s.r.o.
Verzie [02], platná od 01.09.2025.
PREAMBULA
Prevádzkovateľ / predávajúci: IWELTA s.r.o., Lermontovova 911/3, 811 05 Bratislava – Staré Mesto, IČO: 54 556 694, IČ DPH: SK2121742315, zapísaná v OR OS Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 161141/B-Zb (ďalej len „predávajúci“).
Tieto obchodné podmienky (ďalej len „OP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri nákupe tovaru v internetovom obchode predávajúceho na adrese www.iwelta.sk (ďalej len „e-shop“). Predmetom kúpy sú hnuteľné veci ponúkané predávajúcim (ďalej len „tovar“).
I. Úvodné ustanovenia
1. OP tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred OP.
2. Spotrebiteľské zmluvy sa riadia najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzavretých na diaľku (vždy v platnom znení).
3. Zmluvy s podnikateľmi sa riadia najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (v platnom znení).
4. Pojmom „kupujúci“ sa rozumie spotrebiteľ aj podnikateľ, ak konkrétne ustanovenie nehovorí inak.
5. Zobrazenie tovaru v e-shope je výzvou na podávanie ponúk. Objednávka kupujúceho je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy; predávajúci nie je povinný návrh prijať.
6. Dekorácie, príslušenstvo a zobrazené doplnky nie sú súčasťou dodávky, iba ak je pri tovare výslovne uvedené inak.
7. Rozmery môžu mať prípustné odchýlky podľa príslušných STN. Tovar sa zvyčajne dodáva v demontovanom stave.
8. Tovar je určený na osobnú spotrebu v domácnosti; nie je určený na ďalší predaj ani na profesionálne použitie, ak nie je výslovne uvedené inak.
9. Predávajúci nezodpovedá za škodu alebo vady spôsobené neodbornou montážou či používaním v rozpore s návodmi alebo účelom tovaru. Spotrebiteľská záruka sa nevzťahuje na škody vzniknuté pri podnikateľskom používaní tovaru určeného pre domácnosti.
II. Uzavretie kúpnej zmluvy a nemožnosť plnenia
Zmluva sa uzatvára prostriedkami diaľkovej komunikácie prostredníctvom e-shopu. Kupujúci je povinný pred odoslaním objednávky oboznámiť sa s OP a s Reklamačným poriadkom.
11. Objednávkový formulár obsahuje najmä: (a) označenie tovaru, (b) identifikačné údaje a dodaciu adresu, (c) celkovú cenu vrátane daní a poplatkov, (d) spôsob úhrady, (e) spôsob dodania, (f) náklady na dodanie.
12. Kliknutím na tlačidlo s textom „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“ kupujúci dáva predávajúcemu záväzný návrh na uzavretie zmluvy a zaväzuje sa zaplatiť celkovú cenu. Zaškrtnutím príslušného políčka kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s OP vrátane Reklamačného poriadku a súhlasí s nimi.
13. Kupujúci je povinný uviesť pravdivé a aktuálne údaje. Predávajúci nie je povinný ich preverovať a nenesie zodpovednosť za následky chybne uvedených údajov.
14. Predávajúci si môže vyžiadať dodatočné potvrdenie alebo spresnenie objednávky.
15. Ak sú údaje zjavne nepravdivé, objednávka zneužíva akciu alebo kupujúci nekoná poctivo, predávajúci nie je povinný zmluvu uzavrieť.
16. Potvrdenie prijatia objednávky zaslané na e-mail kupujúceho nie je prijatím návrhu.
17. Pokiaľ nie je uvedené inak, zmluva je uzavretá doručením potvrdenia o prijatí návrhu (akceptácie) na e-mail kupujúceho. Pri platbe vopred vzniká zmluva dňom pripísania platby na účet predávajúceho. Vzťahujú sa OP účinné v čase odoslania objednávky.
18. Vlastnícke právo prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru; pri doručení na adresu prevzatím na mieste dodania.
19. Ak sa plnenie stane nemožným, záväzok predávajúceho v rozsahu nemožného plnenia zaniká; predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho a vráti zaplatené plnenie do 10 pracovných dní.
20. Ak bol spolu s hlavnou kúpou poskytnutý ďalší tovar za mimoriadne zníženú cenu, má sa za to, že bol uzavretý vedľajší predaj s rozväzovacou podmienkou; zrušením hlavnej zmluvy zaniká aj vedľajšia a kupujúci vráti aj takýto tovar.
III. Kúpna cena, náklady a platobné podmienky
21. Ceny v e-shope sú informatívne; konečná cena vrátane DPH a všetkých súvisiacich nákladov je vždy zobrazená v súhrne objednávky pred jej odoslaním.
22. Ceny v e-shope sa môžu líšiť od cien v kamennej prevádzke. Kupujúci nemá nárok na dorovnanie.
23. Poskytnuté zľavy sa nekombinujú, iba ak je výslovne uvedené inak.
24. Ak vznikne povinnosť vrátiť kupujúcemu cenu alebo iné peňažné plnenie, predávajúci je oprávnený jednostranne započítať svoje splatné pohľadávky voči kupujúcemu z tej istej zmluvy.
25. Kupujúci súhlasí so zasielaním daňových dokladov v elektronickej podobe na ním uvedenú e-mailovú adresu (§ 71 ods. 1 písm. b) zákona č. 222/2004 Z. z.).
IV. Dodanie tovaru
26. Doručujeme najmä na území SR; iné územie len po dohode.
27. Dodávku možno rozdeliť na viac čiastočných plnení (každé samostatne na účely DPH).
28. Nebezpečenstvo škody prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru; pri márnom neprevzatí po výzve na odber prechádza nasledujúci deň po uplynutí lehoty.
29. Pri osobnom odbere sa tovar vydáva po overení objednávky; predávajúci je oprávnený primerane overiť totožnosť osoby, najmä pri tovare vyššej hodnoty. Ak kupujúci koná prostredníctvom inej osoby, táto sa preukáže plnomocenstvom.
30. Kupujúci chráni svoje identifikačné údaje pred zneužitím; predávajúci nenesie zodpovednosť za následky ich sprístupnenia tretím osobám.
31. Miestom dodania je adresa uvedená v objednávke. Pri doručení mimo prevádzky zabezpečí predávajúci dodanie pred prvý uzamykateľný vstup (ak to podmienky dovoľujú).
32. „Termín naskladnenia“ v e-shope je predpokladaná doba, kedy bude tovar skladom; po naskladnení predávajúci oznámi „termín dodania“ alebo pripravenosť na odber.
33. Pri objednávke s rôznymi termínmi naskladnenia platí najneskorší termín, ak sa nedohodne postupné plnenie.
34. Zmeny dostupnosti medzi prijatím objednávky a uzavretím zmluvy predávajúci oznámi a vyžiada si súhlas so zmenou; inak sa postupuje podľa ustanovení o nemožnosti plnenia.
35. Spotrebiteľovi dodá predávajúci tovar bezodkladne, najneskôr do 60 dní; pri nedodržaní môže spotrebiteľ stanoviť dodatočnú lehotu (max. 30 dní) a následne odstúpiť.
36. Podnikateľovi dodá predávajúci tovar v primeranej lehote, najneskôr do 90 dní; pri nedodržaní podnikateľ určí dodatočnú lehotu (min. 30 dní) a môže odstúpiť.
37. Neprevzatý tovar po výzve na odber: poplatok za uskladnenie 4 € / deň (s DPH podľa zákona) od 15. dňa po doručení výzvy až do prevzatia alebo zániku zmluvy.
38. Ak kupujúci neposkytne súčinnosť pri doručení a tovar sa vráti, predávajúci vyzve na (a) osobné prevzatie do 14 dní alebo (b) úhradu nákladov na opakované doručenie. Pri nesplnení: poplatok za uskladnenie 4 € / deň.
39. Pri prevzatí je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu a úplnosť. Zjavné poškodenie alebo neúplnosť zaznačí do dodacieho dokladu; podpis bez výhrad potvrdzuje neporušenosť a úplnosť.
40. Pred splnením zmluvy sa strany môžu dohodnúť na ukončení zmluvy zaplatením odstupného zo strany kupujúceho vo výške 30 % z kúpnej ceny (ak sa nedohodne inak).
V. Zodpovednosť za vady a reklamácie
41. Predávajúci zodpovedá za to, že dodaný tovar má vlastnosti dohodnuté v zmluve a je bez vád.
42. Podrobnosti (uplatnenie práv, lehoty, miesto a spôsob vybavenia) upravuje Reklamačný poriadok, ktorý je súčasťou OP a kúpnej zmluvy.
VI. Odstúpenie od zmluvy
43. Spotrebiteľ môže odstúpiť v prípadoch podľa OP, Reklamačného poriadku, dohodnutých prípadov a podľa zákona (najmä Občiansky zákonník, zákon č. 102/2014 Z. z.).
44. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť v prípadoch uvedených zákonom, najmä pri: tovare vyrobenom na mieru alebo podľa osobitných požiadaviek; tovare podliehajúcom rýchlemu zníženiu akosti; tovare v hygienickom obale po jeho porušení; tovare, ktorý sa po dodaní neoddeliteľne zmiešal s iným; naliehavých opravách či údržbe; službe, s poskytovaním ktorej sa začalo s výslovným súhlasom a bola úplne poskytnutá; a ďalších prípadoch podľa § 7 zákona č. 102/2014 Z. z.
45. V ostatných prípadoch môže spotrebiteľ odstúpiť do 14 dní od prevzatia tovaru (pri viacerých dodávkach od poslednej dodávky; pri službe od uzavretia). Lehota je zachovaná odoslaním oznámenia. Využiť možno vzorový formulár; oznámenie možno zaslať poštou alebo e-mailom na [email protected].
46. Predávajúci bezodkladne potvrdí prijatie odstúpenia. Doručením odstúpenia sa zmluva ruší od začiatku; ruší sa aj každá doplnková zmluva.
47. Spotrebiteľ odošle alebo odovzdá tovar späť najneskôr do 14 dní od odstúpenia; lehota je zachovaná podaním na prepravu. Vracia sa zásadne ten istý tovar, ktorý bol dodaný.
48. Predávajúci vráti všetky prijaté platby vrátane nákladov na dodanie do 14 dní od doručenia odstúpenia, rovnakým spôsobom, ak sa strany nedohodnú inak. Predávajúci môže zadržať platbu do doručenia vráteného tovaru alebo preukázania jeho odoslania.
49. Ak sa odstupuje len od časti dodávky, vracia sa pomerná časť nákladov na dodanie.
50. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ; pri objemnom nábytku môžu byť vysoké (orientačne až nad 20 % ceny podľa spôsobu dopravy).
51. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru spôsobené nakladaním nad rámec skúšania vlastností a funkčnosti.
52. Predávajúci môže odstúpiť v prípadoch ustanovených zákonom a týchto OP, najmä pri zneužití akcie, nepravdivých údajoch, neprevzatí tovaru pri osobnom odbere ani do 14 dní po výzve či neposkytnutí súčinnosti na opakované doručenie.
53. Podnikateľ môže odstúpiť len v prípadoch uvedených v OP, Reklamačnom poriadku alebo dohodnutých stranami.
54. Ak je predávajúci v omeškaní a kupujúci má právo odstúpiť, predávajúci môže navrhnúť zľavu 0,3 % z kúpnej ceny za každý aj začatý týždeň omeškania; prijatím návrhu sa zmluva mení tak, že kupujúci môže následne zmluvu ukončiť oznámením, ak už nemá záujem pokračovať; zanikne uplynutím 14 dní po doručení oznámenia, ak predávajúci dovtedy nesplní povinnosť.
55. Pri zjavnej cene určenej omylom nie je predávajúci povinný dodať tovar. Ponúkne správnu cenu alebo umožní odstúpenie; ak kupujúci do 14 dní nereaguje, môže odstúpiť predávajúci.
VII. Ochrana osobných údajov
56. Osobné údaje poskytnuté kupujúcim spracúva predávajúci na účely uzavretia a plnenia kúpnej zmluvy (dodanie, montáž, uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady) resp. na vykonanie predzmluvných opatrení na žiadosť kupujúceho. Ďalšie spracúvania sú uvedené v dokumente Informácie o spracúvaní osobných údajov v súvislosti s nákupom tovaru dostupnom na www.iwelta.sk.
VIII. Mimosúdne riešenie sporov
57. Spotrebiteľ môže svoj nárok uplatniť u subjektu alternatívneho riešenia sporov – Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, www.soi.sk.
58. Online riešenie sporov (ODR): ec.europa.eu/consumers/odr. Kontaktné miesto: Európske spotrebiteľské centrum SR – esc-sr.sk.
59. Podľa § 3 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa je spotrebiteľ oprávnený podávať podnety a sťažnosti orgánom dozoru, dohľadu a kontroly, ako aj obci.
IX. Záverečné ustanovenia
60. Právom rozhodným je právo Slovenskej republiky. Zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.
61. Ak je zmluva uzavretá s podnikateľom, ten bez písomného súhlasu predávajúceho nepostúpi svoje pohľadávky voči predávajúcemu na tretiu osobu a neuplatní zádržné právo k tovaru vo vlastníctve predávajúceho.
62. Zánik záväzkov sa nedotýka nárokov vzniknutých do zániku (zmluvné pokuty, úroky z omeškania, náhrada škody, dojednaný spôsob riešenia sporov ap.). Zabezpečenie dlhu trvá, ak to jeho povaha pripúšťa.
63. Na komunikáciu používajú zmluvné strany adresy uvedené pri uzavretí zmluvy; kupujúci môže využiť aj kontakty zverejnené na webe predávajúceho.
64. Zásielka odoslaná prostredníctvom poštového podniku je doručená okamihom prevzatia; pri odmietnutí prevzatia alebo vedomom zmarení sa považuje za doručenú týmto okamihom.
65. Predávajúci je oprávnený OP jednostranne meniť; na už uzavreté zmluvy sa vzťahujú OP účinné v čase odoslania objednávky.
66. Tieto OP nadobúdajú účinnosť dňa 01.09.2025 a vzťahujú sa na zmluvy uzavreté od tohto dátumu.